zaterdag 19 december 2015

Feestoutfit 1: Black & Gold!


Ik en deadlines... We zullen nooit de beste vrienden worden!
In mijn hoofd zag ik ons (de twee dochters en mezelf) al schitteren in zelfgemaakte kleedjes met Kerst en Nieuwjaar.
De realiteit? Wel Kleedje 1 voor de jongste is klaar, het tweede kleedje voor de oudste dochter vergt nog een avondje werk en ja het derde... Daar zijn we zelfs nog niet aan begonnen :-)
Waarom ik het iedere keer klaar speel om toch maar weer in tijdsnood te geraken? Geen idee! Ik foeter er genoeg voor op mezelf maar ik leer het dus duidelijk nooit :-D
 
Nu eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat de fel begeerde Me-Time hier zeer beperkt is! Pas als de dochters onder de wol liggen en als ook nog eens alle huishoudelijke klusjes gedaan zijn, ja dan pas komt mijn naaimachine te voorschijn!
Ik moet toegeven, ik zou wel wat meer Me-Time willen maar doordat hij zo schaars is genieten we er ook dubbel van ;-)
 
Maar soit! Het eerste kleedje is dus klaar! Het werd er eentje met het nodige bling bling gehalte wat de jongste dochter wel wist te waarderen!
We haalde alles uit de kast! Gouden paspel aan het kraagje, aan de mouwtjes en in het voorpand en ook een gouden biais aan de rok (waar ik helaas geen foto van heb).
Zo eens per jaar mag het wel wat meer zijn ;-) En de dochter? Die laat het met veel plezier gebeuren!
Wat is het toch leuk als je zo'n dankbaar publiek hebt!
 
Als patroontje gebruikte ik nogmaals de Ileana van Compagnie M, gewoon omdat het zo'n zalig patroontje is waarvan ik op voorhand al weet dat het de dochter als gegoten zit en waarbij er een heerlijke grote cirkelrok al meteen in het patroon verwerkt zit!
Deze keer kozen we wel voor een ander kraagje zodat de dochter er naar eigen mening nog schattiger uit ziet :-)
 
Zie hier en oordeel zelf of ze klaar is voor een spetterend eindejaar!









Zwarte effen Stof: De stoffenstraat
Zwarte stof met gouden accenten = Michael Miller Gilded Confetti Metallic Black gekocht bij Cas en Nina 
Gouden Paspel: Veritas
 
 

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Alvast eentje die zal schitteren. En ook een heel herkenbaar verhaal.
    Groetjes Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daisy, Dank je wel! :-)
    De tweede kan ondertussen ook schitteren, nu ik zelf nog :-) Maar als de kids al content zijn dan ben je dat als mama ook dus ik hoop dat ik mijn kleedje nog af krijg en tja anders zullen we maar eens in onze kast zoeken naar een outfit zeker? :-)

    BeantwoordenVerwijderen