zondag 31 januari 2016

Do You Want To build A Snowman? - De meisjes klaar voor carnaval!

 
Dit jaar had ik mezelf voorgenomen om niets te maken voor carnaval...
De meisjes hebben nl een volledige kist vol met verkleedkleren: Anna, Elza, Sneeuwwitje,... Kortom keuze genoeg leek me...
Maar ja soms mag je je voornemen wel eens negeren lijkt me ;-)
En zo begon het te kriebelen om toch nog iets in elkaar te steken, want zeg nu zelf... Niets zo leuk om je meisjes in zelfgemaakte kleren te zien rondlopen!
 
Dus gingen we op zoek naar inspiratie!
Het moest een snel klaar projectje zijn want door verbouwingen en het nodige poetswerk dat dit met zich meebrengt had ik zelf niet de zin/tijd om uren achter mijn naaimachine door te brengen!
 
Uiteindelijk bracht Pinterest me op verschillende ideetjes en de meisjes mochten uiteindelijk zelf kiezen.
Grote Zus haar ogen gingen blinken bij Olaf (om toch maar in het frozen thema te blijven lijkt me :-) ) En Kleine Zus? Die keek mama eens heel lief aan en zei dat ze héél graag terug haar pakje van vorig jaar aan wou doen. Ze moest en zou Minnie Mouse worden!
En gelukkig past het kleedje haar nog steeds dus dat bespaarde me alvast weer wat werk! :-)
 
Voor Olaf maakte ik een simpel en snel klaar rokje uit tulle. Zalig zo'n ding! Ik denk dat ik er maximum een kwartiertje aan gezeten hebben! Knippen, knopen en aantrekken ;-)
Voor het t-shirt brachten we een bezoekje aan de Zeeman en dat werd omgetoverd tot een echt hoofd van Olaf, inclusief de oranje neus! Die volgens de dochter ook wel echt op een wortel moest gaan lijken. (ja ze heeft haar eisen al goed klaar!)
 
Een avondje heeft het hele setje me gekost en haar gezichtje deze ochtend straalde van blijdschap! Olaf was goedgekeurd! En om eerlijk te zijn was ik ook meer dan tevreden van het resultaat!
 
Tijd om jullie wat foto's te tonen ;-)
 





 




3 opmerkingen: