woensdag 31 augustus 2016

Back 2 School!


Morgen is het weer zo ver!
1 September....
Terug naar school voor onze dames!
De twee maanden zomervakantie zijn hier precies voorbij gevlogen!
We hebben genoten van de zon, van de vrije momenten samen en vooral ook van het niets moeten :-)
Helaas voor mezelf heb ik geen 2 maanden vrij gehad hoor, integendeel ;-)
Maar de laatste dagen beginnen ze hier toch vaker te vragen wanneer ze terug naar school mogen.
"Hoeveel keer slapen nog, mama?"
Die vraag werd hier de laatste dagen wel vaker gesteld!
Zeker voor Grote Zus is het morgen een grote dag!
Ze start aan het eerste leerjaar!
Best spannend voor haar!
 En voor mezelf ;-) Maar we zijn er klaar voor!
In het weekend was eindelijk het boekentasje voor onze Kleine Zus klaar. (Foto's vind je hier)
Nadien begon ik ijverig aan de outfits voor de grote dag!
Het stof was vrij snel gekozen!
Lien had haar oog laten vallen op de "overschot" van Silke haar boektasje en voor Silke zelf had ik een paneeltje in gedachten dat ik vorig jaar kocht bij Bambiblauw.
Helaas heeft het laatste stofje meer dan een jaar moeten wachten voor een bestemming. Maar als ik het resultaat nu zie is het dat wachten wel waard geweest :-)
Voor het paneeltje vertrok ik van het A-lijn kleedje uit 1 stuk van Once Upon a Party van IeneMinie. Maar naarmate ik het patroon aan het uittekenen was, begon ik te beseffen dat ik hier en daar toch wat extra's miste...
Zo wou ik mouwtjes... Ik dacht eerst aan simpele kapmouwtjes tot ik terug dacht aan de mouwtjes die ik eens had zien passeren op een andere blog.
Dus we begonnen dankzij de handige handleiding van die dame het kleedje aan te passen!
Een link naar mijn inspiratiebron vind je hier ;-)
En tot slot werd er op het voorpand ook nog een paspel toegevoegd.
Het resultaat? Het vlot kleedje voor onze kleine wildebras ;-)
Voor het kleedje van Lien werd er weer maar eens gewerkt met de Tinny van Straight Grain.
Het is en blijft een zalig patroontje dat onze dochter perfect past!
En vandaag, 1 dag voor de deadline waren de twee kleedjes klaar!
Net op tijd om ze nog even op foto vast te leggen voordat onze meisjes vol goede moed weer beginnen aan een nieuw schooljaar!
 










8 opmerkingen: