zondag 10 juli 2016

We Love The Summer!


Volgens onze jongste dame was het nu wel welletjes geweest!
Da afgelopen 3 creaties waren voor Grote Zus...
En ze was heel duidelijk dat het volgende nu toch echt wel voor haar mocht zijn! :-)
En ze heeft wel een beetje gelijk!
Normaal proberen we een gulden middenweg te vinden en wisselt de mama meestal braaf af tussen de twee dames.
Maar soms wil ik met een bepaald stofje aan de slag en bij sommige stofjes weet ik perfect bij welke dochter het stofje hoort :-)
Dus toen Kleine Zus me aan de mouw kwam trekken, twijfelde ik dan ook geen seconde dat ik met dit pareltje aan de slag zou gaan!
Ik had het stofje al een poosje geleden zien rondgaan en ik heb me heel even sterk kunnen houden...
Maar helaas kwam ik het onlangs op een zwak moment toch nog eens tegen...
En toen ben ik gezwicht :-)
Heb ik spijt? Nee, integendeel! Want in het echt is de stof nog mooier van kleur dan op de sites en ik ben er nog steeds helemaal verliefd op!
Het stofje bestelde ik trouwens bij Droomstoffen en is nog op voorraad ;-) Dus als jullie er net zo verliefd op worden als mij... Hier is de Link  ;-)
En een zomers stofje vraagt om een leuk zomers patroon!
Voor de eerste keer maakte ik de Gloria Top van Emma & Mona. Een gratis patroon en het zit super snel ik elkaar! Zo gaan er zeker nog meer volgen!
Ik maakte voor onze 4jarige dame een maatje 110 - 116 maar ik verlengde het topje wel met enkele centimeters zodat het ook voldoende comfortabel zit als onze kleine heldin bezig is met het uithalen van haar zotte kuren :-)
En omdat het topje zo snel in elkaar stak hadden we nog wat tijd over om er ook maar meteen een bijpassend shortje bij te maken! Ook hiervoor werd een patroontje gebruikt van Emma & Mona: De Pippa Pants.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik op die laatste wel even heb zitten vloeken. Niet dat het een moeilijk patroon is maar mijn stof deed alles behalve wat het moest doen :-) Gevolg: Mijn tornmesje heb ik wel regelmatig nodig gehad maar uiteindelijk is het resultaat toch best toonbaar!
En dankzij de zomerse temperaturen kwam het setje vandaag al heel goed van pas!
Conclusie: Een tevreden moeder en dochter!
 






9 opmerkingen:

  1. wow, supermooie combo qua stofjes en natuurlijk ook patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! De papa vond de kleur van short maar niks... Tssss kent er niets van :-)Vond het zelf ook wel leuk samen gaan en de dochter vindt het zalig om aan te hebben dus dat is nog het belangrijkste!

      Verwijderen
  2. ik ben dol op jouw stoffenkeuze!!!! prachtig setje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik blijf een voorliefde hebben voor de digitale tricots! Zo mooi!

      Verwijderen
  3. Heel knap setje!
    Staat haar heel leuk.
    En dat achteruitgestoken voelen ken ik ook, ik probeer hier ook zoveel mogelijk af te wisselen tussen de 3 en creaties voor mezelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik schiet er vaak over :-) Nu ik heb ook het idee dat ik naaien voor hen makkelijker vind dan voor mezelf! Zij zijn altijd tevreden met wat ik maak... Ikzelf ben (helaas) een heel stuk kritischer :-)

      Verwijderen
  4. Heel mooi!! Ik weet niet of het stofje op rol me zou aanspreken maar als ik zo het topje zie, vind ik het wel heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nogal fan van digitale prints en bij deze kreeg ik echt op slag een zomers gevoel :-)

      Verwijderen
    2. Het resultaat is in elk geval heel geslaagd!! :)

      Verwijderen