woensdag 6 juli 2016

Stoer geweld!


Ok ik mag dan een meisjes mama zijn,
Zo nu en dan krijg ik de kans om eens wat anders in elkaar te steken dan een rokje of een  kleedje.
De vraag kwam van de oudste dochter.
Zij kwam (ondertussen al wel een hele poos geleden) met de vraag: "Mama, kan jij alles maken?"
Mama, die dat maar een zeer verdachte vraag vond, hield de boot een beetje af en polste eerst wat onze dame dan wel niet in gedachten had...
Nu ze was duidelijk: Een vest met een kap en zakken!
En dan wel zo'n lekker zalige kap die ik helemaal over mijn hoofd kan trekken mama...
En ik ga nu de jongens mama's horen lachen als ik eerlijk beken dat ik het toch even benauwd kreeg.
Rokjes en kleedjes allemaal geen probleem.
Maar een vest met kap, zakken en rits?!
Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ik dit project even voor me heb uitgeschoven.
Maar 2 weken terug kwam ik in mijn stoffenkast een zalig stofje tegen van Droomstoffen.
En ineens zag ik het vest al volledig voor mij!
Ik ging dus op zoek naar het perfecte patroon en de juiste kleur boordstof en rits en heel ijverig ging ik aan de slag!
Voor het patroon gebruikte ik er eentje uit La Maison Victor: "Stevie Vest".
In het boekje is het een vest voor de stoere jongens.
Hier werd het een stoere variant voor onze jonge dame met pit ;-)
De dochter is zelf helemaal verliefd op de zachtheid van de stof! Dat is ook de reden dat ik van haar de kap niet mocht voeren.
Ok ik weet het, misschien niet zo mooi naar afwerking toe. Maar de dochter vindt het meer dan geweldig!
Tja en klant is koning, of in dit geval Koningin ;-)
Voor de maat nam ik de 122 - 128. Onze dame draagt normaal 122, dus het vest is zeker ruim genoeg. Maar dat is eigenlijk wel een beetje bewust gedaan! Ik hoop namelijk nog steeds op zomer weer en dan kan het vest nog even aan de kant gelegd worden tot het najaar :-)
En bewonder nu zeker zelf onze stoere dame! Wat denken jullie? Is mama's missie geslaagd?
 


 









Patroon: Stevie Vest La Maison Victor
Stof: Droomstoffen
 

11 opmerkingen:

  1. Dank je wel! Ze sleurt het vandaag alvast overal mee naartoe :-) dus ik vermoed dat het geslaagd is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk gedaan, staat haar mooi
    http://stokstaartjedoethetzo.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Straks je blogje ook eens bekijken :-)

      Verwijderen
  3. Toffe stoere trui! Dat komt altijd van pas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, en een beetje op de groei dus ze gaat er nog veel plezier aan beleven!

      Verwijderen
  4. Ik begrijp je volkomen. Om een of andere reden vind ik het nog steeds moeilijker om een vest te maken. Ik heb er ooit twee gemaakt, maar dat was een gesukkeld en si dsdien stel ik het tellen uit. Ik vind de jouwe echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah oef! Ben al blij dat ik niet de enige ben :-) Voelde me ineens weer een echte beginner terwijl ik hier toch echt wel wekelijks achter mijn naaimachine zit!
      Nu de dochter vindt het een zalig vest dus ik vermoed dat er nog wel gaan volgen! Heb in ieder geval mijn agnst overwonnen!

      Verwijderen
  5. Geweldig leuk! Zo'n vest kan een meisje ook altijd gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ja met ons "zomer" weer is zo'n vestje nooit weggegooid :-) En eens wat stoerder is ook wel leuk!

      Verwijderen