woensdag 20 juli 2016

Klaar voor een dagje Efteling ;-)

Afgelopen week trok ik samen met de meisjes en de opa naar Toverland.
We hebben genoten!
Maar helaas dragen onze meisjes vooral graag kleedjes.
En nog meer helaas heeft vooral onze jongste dame er geen besef van dat je een kleedje zedig moet dragen..
Gevolg: Iedereen die het wilt (of niet wilt) krijgt regelmatig te zien welke onderbroek ze die dag aanheeft.
Gelukkig koopt de mama wel leuke onderbroeken, daar niet van :-)
Maar om iedere keer aan de dochter te moeten vragen of ze haar kleedje nu toch eens naar beneden kan houden... Ik begon me precies een oude zeur te vinden :-) De reactie van de dochter maakte dat gevoel al niet veel beter: "Ja mama ik weet het nu ondertussen wel!" (Mama vroeg zich dan steevast af, dat als ze het dan toch weet, waarom ze het dan niet gewoon doet?)
Maar soit ik veronderstel dat de meeste meisjes mama's dit tafereel wel herkennen.
Wel, net als al die mama's was ik dan ook heel blij met het patroontje van het Milla Pakje in de nieuwe La Maison Victor.
Het is een kleedje... Maar met een broekje eronder!
Bye Bye onderbroekjes die door iedereen gezien kunnen worden!
En Hello aan uren ravotplezier!
Dus toen we beslisten dat we een dagje naar de Efteling zouden trekken met de hele familie wist ik al meteen wat ze die dag zou aantrekken!
Voor onze 4jarige dame maakten we een maatje 110. Maar omdat ik ook ooit de Candy dress voor haar gemaakt had, wist ik dat ik best even kon nakijken of het kleedje wel lang genoeg zou zijn.
En maar goed! Ik verlengde het kleedje met 4cm en nu heeft ze een comfortabel kleedje waarin ze uren kan spelen zonder dat mama zich zorgen moet maken!
Het stofje werd gekocht bij Mondepot en is er eentje van Baba. Een zalig tricotje!
De dochter is alvast helemaal fan van haar nieuwe kleedje.
En de mama, die moest voor een keer eens niet zeuren ;-)
  



De ontdekking van de short door dochterlief ;-)


 
Patroon: Milla - La Maison Victor
Stof: Baba Rode Vlinders - Mondepot

 

4 opmerkingen: