donderdag 21 januari 2016

Sienna Jurk LMV - Of hoe een stofje voor mezelf uiteindelijk toch bij de dochter in de kast belandde :-)

 
Je koopt een stofje...
Je denkt: Deze is voor MIJ!
Dan zie je een patroontje verschijnen in de nieuwe LMV en voor je het beseft is de dochter weer een kleedje rijker :-)
 
Zo gebeurde het dus ook met dit naaiprojectje.
Toen de laatste editie van La Maison Victor verscheen wist ik meteen dat er wel een aantal nieuwe projecten zouden verschijnen op de to-do lijst.
Helaas is deze behoorlijk lang en moeten er dus keuzes gemaakt worden.
Wat eerst? Voor wie eerst?
 
Maar bij de Sienna jurk wis ik meteen dat het een kleedje voor Grot Zus zou worden. Vooral het super schattige strikje op de rug kon me overtuigen.
En als stofje had ik dus meteen deze mooie glitter tricot in gedachten.
Spijt dat ik het moest afgeven? Nee niet echt, de blinkende ogen toen ze het zag deden me meteen beseffen dat ik de juiste keuze had gemaakt! :-)
 
Jammer genoeg heb ik bij dit project wel geleerd dat meten weten is. Nog al onbezonnen besliste ik op een avond dat ik er aan zou beginnen. Maar ja dochterlief lag al in bed...
Dan maar gewoon de maat maken die ze heeft denk je?
Niets vermoedend knipte en stikte ik alles in elkaar maar bij de eerste pasbeurt viel me al meteen op dat ze wel een héél grote groeispurt moest maken wilde ze dit op een deftige manier kunnen dragen. Dus dan maar inmaken en de schaar er in.... Ok ik weet het, niet volgens de regels maar ik wou natuurlijk de dochter niet teleurstellen!
 
Het resultaat?
Op de schouders is het nog een beetje aan de grote kant lijkt me maar verder valt het naar mijn gevoel goed!
En zelf ziet ze het ook helemaal zitten want het ligt al klaar om morgen naar school aan te kunnen trekken!
Missie geslaagd ;-)
 




 



 Patroon: Sienna Jurk - La Maison Victor Editie 1/2016
Stof: Glitter Tricot (Uit de stoffenvoorraad... Hoe hij daar gekomen is weet ik helaas niet meer :-) )


4 opmerkingen:

  1. Altijd leuk als ze 't direct aan willen :). Mooi en mooi stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi ja das uiteindelijk waar we het voor doen: een tevreden dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan Vicky! En herkenbaar van die stofjes die op 1 of andere manier altijd bij de dochter terechtkomen ;-)..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! En oei heb jij daar soms ook last van? :-)
      Hing vandaag nog een stofje te drogen... En de dochter zag het en zei meteen oh mama die is mooi! Maar nee deze keer pakt het niet! De volgende is voor mezelf :-) Anders schiet ik er helemaal over :-D

      Verwijderen